בשנים האחרונות אנו רואים שינוי בדרך מכירה הכרטיסים לאירועים, להצגות ולכל סוגי המופעים. חברות רבות, ביניהן אגודות ספורט, בתי קולנוע, תיאטראות, חברות להפקת אירועים ובעלי אולמות אירועים מציעים כיום לרכוש כרטיסים באמצעות מערכת למכירת כרטיסים באינטרנט.
אמנם השימוש במערכת כזו קל ועלויותיו נמוכות יחסית אך יש פתרונות נוספים ולכן חשוב כי כל עסק יקבל ייעוץ ויבחר במערכת המתאימה ביותר לצרכיו. הנתונים בענף מגלים כי לאחר התחלת השימוש במערכת למכירת כרטיסים באינטרנט עולה קצב מכירה הכרטיסים וכאשר מוספים לכך את החיסכון בעלויות העסקת אנשים למכירת כרטיסים מגלים העסקים כי הם גם מגדילים את רווחיות העסק ולא רק את הכנסותיו.
זמינות, שירותיות ושירות מסביב לשעון
אחד היתרונות העיקריים של מערכת למכירת כרטיסים באינטרנט היא האפשרות לספק מענה מכירתי מסביב לשעון,24 שעות ביממה. לאחר התקנת המערכת אין צורך להתעסק בהפעלת קופות ובאיוש הקופה שעות ארוכות, אין צורך לנהל ולפקח את נושא המקומות מאחר וכל הניהול של מכירת הכרטיסים מתבצע על ידי התוכנה המתקדמת ובעל העסק או מפיק האירוע יכול לקבל נתונים בזמן אמת לגבי קצב מכירת הכרטיסים, מספר המקומות שנותר לאירוע, להצגה או להופעה וכך הוא יכול לעודד את מכירת הכרטיסים על ידי פרסום מבצע או הטבה.
כאמור, המערכת לעולם אינה מתעייפת או דורשת הפסקות והיא פועלת מסביב לשעון וכך מספקים מענה חשוב לקהל הלקוחות שיכול בזמנו החופשי להזמין כרטיסים, ולעיתים גם לקבל הטבות או מחיר נוח יותר באמצעות רכישה באתר.
ייעול העסק כאמור, התקנת מערכת למכירת כרטיסים באינטרנט מאפשרת לייעל את מכירת הכרטיסים ולהחליף את העובדים במערכת ממוחשבת העובדת מסביב לשעון. בנוסף, באמצעות המערכת ניתן להפיק דוחות שונים בזמן אמת כדי לגלות מהו קצב המכירות היומי/שבוע וכד', להחליט על עידוד מכירות באמצעות פרסום מבצע ואחר היתרונות העיקרים הנוספים של המערכת היא האפשרות לפנות בעתיד לקהל הלקוחות שרכש כרטיס והשאיר את פרטיו במערכת. לכן, מערכת זו היא כלי שיווקי חשוב לעסק והיא מאפשרת לו לשלוח דיוור ישיר לקהל הלקוחות ולהודיע על מבצעים, הופעות ואירועים חדשים.